Zajímavosti

04.03.2012 15:14

Stříbření zubatého…

text,foto: (jjk) Stříbření zubatého…

…letiště. …Kdokoli kdo přistával kdy na dráhu 31 kladenského letiště, si zcela jistě všiml, že konec dráhy není tak zcela úplně rovný, ale proti přistávajícímu letadlu se trčí dva takové podivné zuby….ale to ti, co sem létají poměrně dobře znají. Ale zubaté kladenské letiště se v těchto dnech a v souvislosti s vyhlašováním leteckých sportovců roku dočkalo stříbrné návštěvy. To Pavel Březina, takto majitel nejen paraglidistické firmy Nirvany, ale i prvního vírníčku Galidus německé firmy AutoGyro GmbH na našem území OK-QWA 11, který se kromě kladenského ukázal i na ústeckém letišti a vůbec se tady v oblasti středních a severních Čech teď pár dnů promenádoval, než se opět vrátil do svého bydliště na Zlínsku. Ale co nevidět se do České republiky přestěhuje z Německa čerstvý sourozenec tohoto stříbrného vajíčka a mohly by následovat další a tak se určitě na nebi bude možné s těmito sympatickými vozítky potkávat stále častěji…

 
O vírnících jsme si už tak trochu něco říkali a to nejen v souvislosti s Galidusem viz. …jak nedoletět na Hanou, ale do Milovic… a Znuděná kočka a skotačící vajíčko… a také i v kombinaci s milovickými vírníky z dílny Rostislava Bauera viz...a zase to stříbrné vajíčko…nebo Gyrinidae? (v tomto případě se ještě Bauerův vírník ukazoval například Rosťa u pohádkového dědečka…) a nově si lze speciálně pro informace o produkci firmy AutoGyro dojít buď na stránky firmy Nirvana Systems www.nirvana.cz a nebo na stránkách www.autogyro.cz. Německá firma AutoGyro produkuje v sériové výrobě kromě Galidusu i lehké a veselé poskakovalo MTO Sport, ale i luxusnější vírník Cavalon… Ale všechny tři kousky, stejně jako i jiné vírníky (na, které se leckdo dívá skrz prsty) mají výhodu, že přistanou na cca deseti metrech, startují na cca sto metrech (někdy i méně) a výmysly firmy AutoGyro, jejímž výhradním zástupcem pro český, moravský a slezský trh je právě Březinova Nirvana, se mohou vzduchem prohánět až sto šedesáti kilometrovou rychlosti a naopak i skoro na místě zastavit a oproti vrtulníku je také nesrovnatelně levnější…příjemné to prolétání a věřme, že co nevidět se těchto létajících strojků bude po našem nebi prohánět čím dál víc a k milovickým entusiastům, kteří dlouhá léta nadšeně udržovali, tento téměř už zapomenutý způsob létání přibude díky Nirvaně řada nových nadšenců a fandů do vírníkování a z výletování, cestování na pracovní, či služební cesty, či jen tak si poskakování nad krajinou a kochání se létáním stane nový módní trend v malém, ultralehkém létání…a možná se časem dočkáme i nějaké té vírníkové soutěže….nezatočí-li s námi do té doby „po bolševicku“ EASA…
…a když byla řeč o tom Kladně, tak o něm ani není potřeba extra nic moc psát, jen, že i tam se s tím, jak začaly osýchat meze se to tu vesele hemží a o letišti ve Velké Dobré jsme si ostatně už povídali…viz. Teplé předjaří na Kladně, Nad Kladnem před týdnem, dnes na zemi, A od Lán ku Praze…, Jaké povětří jest v listopadu, takové má býti…, Co radil Zdeněk Běhounek.
text,foto: (jjk)
 
[Věnováno na dálku mé přítelkyni, která de facto jako inspirace stála za vznikem Magazínu Letiště ČR a díky níž i celý tento projekt existuje, a která t.č. bohužel vzhledem ke své vážné nemoci nemůže světa běh a nejen ten letecký aktivně sledovat…i když už ten světa běh a tak trochu i ten létací začíná velmi zvolna konečně pomalu vnímat, (jjk)]

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menu

Z fotogalerie

vgc vgc

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama