Zajímavosti

06.11.2016 20:01

…. on totiž neví, co se blíží z Islandu

text: (jjk), foto: VHŠ …. on totiž neví, co se blíží z Islandu
Kdysi spisovatel Pavel Bošek vyprávěl, že má rád hlasatele počasí. A jeho největším oblíbencem byl doktor věd přírodních Vladimír Seifert z Českého hydrometeorologického ústavu. Pavel Bošek také vysvětloval, proč se pan doktor Seifert stálé při předpovědi počasí tváří tak smutně. Protože neví co se blíží z Islandu. My, ale víme co se blíží z Islandu a věděli jsme co se blíží z Islandu i v pátek 4.listopadu 2016. V rámci návratu českého vojenského kontingentu Air Policing z Islandu se na pražském ruzyňském letišti zase po nějakém čase zjevil letoun Antonov An-124-100 Ruslan.   
Jak bylo řečeno spisovatel Pavel Bošek vyprávěl, že má rád hlasatele počasí, a jeho největším oblíbencem byl doktor věd přírodních Vladimír Seifert. A abych Pavla Boška pro bližší vysvětlení ocitoval: „…já mám rád ty předpovědi počasí a nejvíc toho smutnýho. On kouká na tu mapu tím ukazovátkem, ona je ta mapa taková jakoby politá, a říká, že se něco blíží z Islandu…a já už teď vím, proč je pořád takovej smutnej, on totiž neví co se blíží z Islandu …“. Tak to jen tak pro vysvětlení toho úvodu.
Ale jak asi je i docela známo, v tomto týdnu skončil takzvaný Air Policing českého vojenského letectva nad ostrovem Island, který sice má vlastní ozbrojené složky, ale není to armáda v pravém smyslu slova a tak vlastně ani nemá vlastní vojenské letectvo, v té tradiční podobě, jak je známé odjinud. A tak 1. listopadu v 6,00 hodin ráno islandského času skončil letošní český kontingent svůj pobyt na Islandu a stroje i příslušníci českého letectva se vrací opět do vlasti. Zatím co se letouny Saab JAS-39 Gripen vracely na základnu do Čáslavi následovány transportními stroji CASA C-294M a Airbus A319, prozatímní zázemí z letiště v Keflavíku přivezl letoun Antonov An-124-100 firmy Antonov Airlines (Antonov Design Bureau) na pražské ruzyňské letiště.             
V Praze se tak po čase objevil tento velkokapacitní letoun, který bohužel přiletěl až po setmění a odlétal za další štací v sobotu 5.listopadu 2016 v 15,00 hodin za mlhavého deštivého počasí..
Tím strojem, který se v Praze zjevil byl Antonov An-124-100 UR-82072 Antonov Airlines/Antonov Design Bureau (cn 9773053359136/07-05, ff. 10.11.1993, 4x LO D-18T, ve službě jako RA-82072 u Rossiya - Russian Airlines od 12.7.1994 a jako UR-82072 u Antonov Airlines/Antonov Design Bureau od 27.září 1999)  
Aviation Photos Antonov An-124-100 - 9773053359136 / 07-05
 
A tak uvidíme kdy se Ruslan objeví na některém z tuzemských letišť příště. Dříve to bylo častěji, díky společnosti Polet, která už zanikla viz. Polet odletěl do věčných lovišť, a ještě nějaké další zmínky i tomto letounu…Dvacet let od příletu „Snové bouře“, Nejmladší potomek Olega Konstantinoviče….
text: (jjk), foto: Veronika Hrnčířová Šantrochová
 [Věnováno mé přítelkyni, která de facto jako inspirace stála za vznikem Magazínu Letiště ČR a díky níž i celý tento projekt existuje, a která se ze své vážné nemoci pomalu vrací zpět a světa běh a nejen ten letecký znovu objevuje, (jjk)]
  
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menu

Z fotogalerie

ap ap
jus jus

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama