Zajímavosti

28.07.2012 20:00

Od srpna „šestka“ v provozu…

text,foto: (jjk) Od srpna „šestka“ v provozu…

Před týdnem jsme si říkali, že se u dráhy 06/24, která je v generální rekonstrukci roste divácko-spotterský val (viz.Klube se val pro spottery), a tento týden se k tomu vracíme a to ze dvou důvodů. val už má schodiště a na vrcholu se s počátkem srpna nejen zjeví i zámková dlažba a zábradlí a hlavní zprávou je, že se podařilo o týden zkrátit generální rekonstrukci dráhy 06/24 a tak místo původního plánu 8. srpna 2012 bude v plném provozu už od 1. srpna 2012.

V současné době se zatím na dráze 06/24 používá 2 800 metrů pro start a 2 500 metrů pro přistání přičemž je práh dráhy 06 je u křížení s dráhou 12/30. A od prvního srpna už bude v provozu celých 3 715 metrů. A tak už jen zbývá posledních pár dní na focení přistávajících letadélek na dráhu 12/30 od všeobecně známých kupek hnoje (kde do louže plné kravinců může zapadnout s autem jen úplný blbec…tedy já…a děkuji tak za pomoc touto cestou o vysvobození z kravských hoven třem přítomným fotografům, které jsem musel požádat o pomoc J )…no, ale kromě kravinců se tu v jeden z posledních dnů, kdy lze odtud lovit obrázky přistávajících letadel, podařilo trefit několik zajímavých kousků…jako husy na provázku tu šly stroje ČSA s červenými a modrými fousky (viz. OK-XGB …následovník OK-LDA a OK-XGC …Lence k svátku…)  a stroj v barvách SkyTeamu, doplněné „měsíčním“ letounem Titan Airways (viz. Souboj Titánů…) a také strojem MD-82 v zajímavých barvách Windrose Aviation Company (vůbec tato ukrajinská firma sdružující čtyři letecké dopravce si potrpí na výstřednosti a hodně divoké výtvarné kreace trochu svým pojetím připomínající už neexistující společnosti Braniff International Airways a grafiku amerického novátora Alexandera Caldera)…tento konkrétní přilétnuvší letoun byl původně dodán jako MD-81 rakouským Austrian Airlines 27. února 1985 (OE-LMA), v roce 1990  prošel letoun modernizací na MD-82 a v roce 2004 tak přešel k Nordic Airlink (SE-RDT) a nakonec k Windrose Aviation Copany doputoval v roce 2007 (UR-CDA) a nynější UR-WRE nosí od 13. října 2008.
Takže tyto a jiné klenoty různě přilétnuvší na pražský ruzyňský letecký dopravní uzel lze od kopce hnoje pozorovat a fotit už jen několik dnů a od 1. srpna 2012 už opět na hlavní dráze 06/24 a to z pozorovacího valu, který už snad i k tomuto termínu bude definitivně hotov 
 
text, foto: (jjk)
Zdroj: www.planes.cz  
[Věnováno na dálku mé přítelkyni, která de facto jako inspirace stála za vznikem Magazínu Letiště ČR a díky níž i celý tento projekt existuje, a která t.č. bohužel vzhledem ke své vážné nemoci nemůže světa běh a nejen ten letecký aktivně sledovat…i když už ten světa běh a tak trochu i ten létací začíná velmi zvolna opět pomalu vnímat, (jjk)]

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama