Zajímavosti

04.07.2018 19:44

Maltská pobočka Hi Fly už má A380-841

text: (jjk), foto: J.T., www.hifly.aero Maltská pobočka Hi Fly už má A380-841
Portugalsko-maltská letecká společnost Hi Fly zařadila do své flotily dlouho avizovaný letoun Airbus A380-841. Stala se tak čtvrtou evropskou společností (po British Airways, Lufthanse a Air France), která používá tento typ letounu, a čtrnáctou společností na světě a samozřejmě první maltskou, protože bude nosit registraci Malty pro potřeby tamní pobočky Hi Fly Malta. Na Maltu A380-841 doletěl ze svého někdejšího působiště v Singapuru, přes Abú Dhabí ve středu 4.července 2018.
Původně společnost plánovala od Singapore Airlines převzít původní 9V-SKA (cn 003/2008), který měl obdržet maltskou registraci 9H-MIP a jako druhým 9V-SKB (cn 005/2008) (viz. Ze Singapuru do Portugalska). Ale nakonec první sériový A380 (a posléze singapurský 9V-SKA cn 003/2008) skončil odstavený bez motorů v Toulouse s registrací 2-DRPA. A stroj cn 005/2008, který nosil registraci 9V-SKB sice dostal maltskou 9H-DPB, ale měl by být použit na náhradní díly. Maltská pobočka společnosti Hi Fly si nakonec vybrala třetí singapurský A380-800 9V-SKC (cn 006/2008), který zařadila ve středu 4.července 2018 do své flotily s registrací 9H-MIP, a mateřskou základnou na letišti Luqa.
I když by mohlo někoho překvapit, že letouny Airbus A380-800 po krátké službě začínají odcházet do důchodu. Ale v případě Singapore Airlines by se to tak mohlo zdát, protože flotilu opustilo zatím pět prvních strojů, které už nahradily dva nové v roce 2018. Singapurské aerolinie tak hodlaly obměnit za nové letouny, první šestici strojů vyrobených a dodaných v roce 2008.
Společnost Hi Fly sporadicky navštěvuje i Prahu (viz například Když přiletí jen přízemí…), takže se možná A380 společnosti Emirates (a příležitostných návštěvách A380 v barvách Lufthansy a Korean Air).
Společnost byla založena v roce 2005 a provoz spustila v roce 2006. První letoun flotily Hi Fly byl Airbus A330-300, který byl dříve provozován společností Air Luxor (shodou okolností jsou majitelé Hi Fly a Air Luxor totožní, takže Hi Fly je de facto pokračovatelem zaniklé společnosti Air Luxor). Zcela jistě není bez zajímavosti, že tento letoun byl do roku 2013 v pronájmu (a i v barvách) u belgického vojenského letectva a to jak v úpravě VIP pro ústavní činitele Belgického království, tak i pro transport vojáků belgické armády. Jak bylo zmíněno, Hi Fly v tomto roce začne létat charterové lety (nebo na „mokrý“ leasing pronajímat jiným firmám) s dvoupatrovými letouny Airbus A380 a od roku 2019 se ve flotile objeví i zcela nové stroje A330-900neo. Portugalská mateřská společnost Hi Fly, se sídlem v Lisabonu, má ve flotile osm strojů (jeden Airbus A321, tři A330 a čtyři A340), a maltská pobočka Hi Fly Malta jeden letoun A330 a šest strojů A340 (i když oficiálně je registrován i na součástky určený 9H-DPB).    
text: (jjk), foto: Jiří Třemšínský, www.hifly.aero
 
 
 
 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama