Zajímavosti

21.01.2017 20:33

Do roka...tedy do dvou let a do dne ...

text, foto: (jjk) Do roka...tedy do dvou let a do dne ...

Sice se říká do roka a do dne (Lomikare, Lomikare), ale tentokrát to vyšlo doslova na den přesně na dva roky. V posledních dnech, respektive v posledním týdnu dochází a docházelo k pravidelné rotaci vojenských jednotek v Afghánistánu a tak se v Praze na mezipřistání zjevily letouny společnosti Omni Air International (tedy několikrát v noci). Trochu kuriositou bylo, že se dne 17.ledna 2017 objevil v Praze stroj Boeing 767-36N(ER) N441AX na den přesně jako 17.ledna 2017.

Společnosti Omni Air International se sídlem v Tulse, ve státě Oklahoma využívá americká administrativa na „stěhování“ nákladu, nebo personálu mezi afgánským Kábulem a americkým Washingtonem (či jinými destinacemi) a tak občas některý ten stroj přistane i v Praze (jako tomu bylo ke konci loňského roku). Americká letecká společnost Omni Air International (www.omniairintl.com) se tedy čas od času v Praze na ruzyňském letišti objeví, když veze z afgánského Kábulu náklad, pracovníky rekonstrukčních týmů, nebo vojáky do amerického Washingtonu.
Firma byla založena sice v roce 1983, ale jako letecká společnost Omni Air Express zahájila činnost v březnu roku 1993. Nejprve vozila pouze náklad letouny DC-10 a Boeing B727 a v návaznosti na tuto činnost zahájila v roce 1997 i osobní dopravu letouny B757. Létala a létá převážně charterové lety, nebo se na tuto činnost nechává najímat (mimo jiné i na ACMI leasing) jinými firmami, či státními institucemi. Na konci první dekády jednadvacátého století se v letadlovém parku objevily letouny Boeing B777-200ER/B767-300ER a 200ER a jedenáctičlenná flotila Omni Air International se tak objevuje na letištích téměř po celém světě. Širokotrupé Boeingy B767/777 pro 216 až 380 pasažérů a nebo náklad (a nebo v kombinované vnitřní konfiguraci) tak čas od času zavítají i do Prahy, jako tomu bylo i v tomto (ovšem nečekaném) případě.
Boeing 767-36N(ER) (c/n 29898, l/n 754), Omni Air International se značkou N441AX, vyroben 5.června 1999 (konfigurace 247 pasažérů, nebo 30 plus 176 pasažérů ve dvou třídách a nebo náklad) a dva motory General Electric GE CF6-80C2B7F. Životopis: od 21.června 1999 u Air Madagascar jako 5R-MFD, od 6.května 2002 u leasingové společnosti GECAS jako N898GE, od 6.září 2002 u North American Airlines jako N768NA, po krachu společnosti od 6.června 2014 zpět k leasingové firmě GECAS a do pronájmu k Omni Air International, od 3.října 2014 změna registrace na N441AX.
Objevil se sice v noci v Praze ještě jeden letoun Omni Air International, ale protože byla tma a nic nebylo vidět, tak zde žádné obrázky nejsou a tak nemá smysl nic popisovat…
Ostatně o návštěvě před dvěma roky je cosi zde viz. Dvojka z Oklahomy v pravé poledne.
 text, foto: (jjk)
 [Věnováno mé přítelkyni, která de facto jako inspirace stála za vznikem Magazínu Letiště ČR a díky níž i celý tento projekt existuje, a která se ze své vážné nemoci pomalu vrací zpět a světa běh a nejen ten letecký znovu objevuje, (jjk)] )]  

   Omni N441AX na den přesně po dvou letech 17.1.2017

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menu

Z fotogalerie

jus jus

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama