Zajímavosti

06.02.2016 20:00

Asie je také v Indii…

text: (jjk), foto: V.P. Asie je také v Indii…

Ještě se trochu zdržíme v Indii, kde už nějaký čas setrváváme. Asijské nízkorozpočtové a charterové aerolinie AirAsia mají ve své flotile zhruba dvě stě letounů a působí nejen v mateřské Malajsii, ale i v Thajsku, na Filipínách, Japonsku, částečně v Austrálii, a i v Indii. Tam však na velmi bouřlivě rozvíjejícím se trhu letecké dopravy zdaleka nepatří k těm předním dopravcům, ale vzhledem k tomu, že funguje jen na domácím indickém trhu, plní vlastně poslání místního regionálního vnitrostátního dopravce. Vždyť také AirAsia India provozuje pouhých šest letounů Airbus A320-200.   

O společnosti AirAsia už nějaká řeč v minulosti padla. A to jak o indonéské divizi AirAsia (Bhinneka Tunggal Ika, tělem i duší 4. Yogyakarta – Indonesia AirAsia), tak o té indické, respektive o jejím logojetu, který létal svého času i u Českých aerolinií (NESem vám noviny z daleké ciziny, aneb…).
A založení indické pobočky AirAsia se začalo hovořit v roce 2012, protože společnost, která v té době v Asii působila už devatenáctým rokem, chtěl získat větší podíl i na obrovském indickém trhu. Jak jinak v Indii, i za vznikem indické pobočky společnosti AirAsia stála firma, kterou založil Jehangir Ratanji Dadabhoy Tata, tedy Tata Sons holding. Dvacet let po vzniku společnosti AirAsia tak 19. února 2013 (podle některých údajů 28.března 2013) vzniká i její indická pobočka, která je společným podnikem AirAsia, Tata Sons holding a Aruna Bhatii. Společnost s centrálou v Chennai zahajuje provoz 12.června 2014 a hlavními základnami je mezinárodní letiště Kempegowda International Airport (Bengalur) a Indira Gandhi International Airport (v Novém Dillí). V současné době má indická pobočka společnosti AirAsia jen šest letounů Airbus A320-200 v jednotřídé konfiguraci pro 180cestujících a objednaných je dalších deset letounů stejného typu. Tedy oproti konkurenci na indickém trhu se společnost drží poněkud při zdi a nakupuje výrazně opatrněji. A jak bylo už řečeno, AirAsia India létá jen na vnitrostátních tratích a obsluhuje deset indických měst.  
A protože je společnost na trhu v Indii jen krátkou dobu a kromě logojetu zmíněného na jiném místě se zatím ani (naštěstí) negativně ničím „neproslavila“, tak i její historie je poněkud chudá….
A tak pro připomenutí další indické návštěvy.. Možná na podzim do Prahy s Jet Airways?; A pro doplnění další indické články: Třetina letectva a něco k tomuTaková směs indického koření na jedné hromadě a  Mráz v tyto dny v okna duje, poletíme za nováčky do Indie, a jiné návštěvy Indie: Indická předvánoční vzpomínka na YelahankuJeště na skok do muzea v Yelahance) a pak prostřednictvím Vladimíra Petra (viz. NESem vám noviny z daleké ciziny, aneb…). A díky druhému jmenovanému také v tomto případě, podobně jako (viz. Mráz v tyto dny v okna duje, poletíme za nováčky do IndieProfesor IndiGo bez sněhu). A také jsme si do Indie skočili v roce 2010 díky Michaelu Hegerovi (viz. Mezi odpadky, nakupující krávou a všudypřítomnou špínou…).
text: (jjk), foto: Vladimír Petr
[Věnováno mé přítelkyni, která de facto jako inspirace stála za vznikem Magazínu Letiště ČR a díky níž i celý tento projekt existuje, a která se ze své vážné nemoci pomalu vrací zpět a světa běh a nejen ten letecký znovu objevuje, (jjk)]

  

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama