Aktuality

11.10.2016 01:00

Osm měsíců aplikace ♯Záchranka

(red), www.zachrankaapp.cz, www.alfahelicopter.cz Osm měsíců aplikace ♯Záchranka
Unikátní systém „chytrého“ kontaktování zdravotnické záchranné služby je v provozu již osm měsíců. Za tuto dobu aplikace Záchranka pomohla ve stovkách případů tísňových volání. Přes dvě čtyřicet tisíc uživatelů a desítky výjezdů měsíčně k tísňovým výzvám přijatým cestou mobilní aplikace. To je dosavadní bilance aplikace ♯Záchranka, která byla původně studentským projektem, ale díky společnosti Alfa-Helicopter se dostala do plného provozu.
Zcela revoluční systém aplikace ♯Záchranka byla uvedena do provozu 8.března 2016. Začala tak datová komunikace mezi pacientem a dispečinkem pomocí aplikace ♯Záchranka. Komunikace prostřednictvím hlasového hovoru je stále tím rozhodujícím pro vyslání pomoci. Po stisknutí nouzového tlačítka v aplikaci proto vždy dochází k vytáčení linky 155. Současně s tím jsou však datovou komunikací, či pomocí SMS, odeslána důležitá data, která výrazně zrychlují proces nabrání tísňové výzvy, a tím i rychlost vyslání vozidla záchranné služby či vrtulníku. Zaslaná nouzová zpráva obsahuje především vaši GPS polohu, ale také například informaci o chronickém onemocnění či užívaných medikamentech a alergiích.
Aplikaci si již stáhlo a do systému se registrovalo více než 240 000 uživatelů. Od 8.března 2016 pacienti pomocí aplikace na záchranné služby odeslali přes čtyři tisíce nouzových zpráv. U více než 450 případů pak díky systému došlo k výraznému zkrácení doby vyslání posádky na místo události.
Záchranná služba přijala v létě tísňové volání na linku 155 od zraněného cyklisty. Jednalo se o mladého sportovce, který se v lesním sjezdu těžce zranil a silně krvácel. Díky použití mobilní aplikace Záchranka byla poloha zraněného stanovena s přesností na 5 metrů a záchranná služba vyrazila na udané místo. Především díky přesné lokalizaci zraněného došlo k důležité úspoře času. Ten, jak se později ukázalo, hrál významnou roli při záchraně. Pacient rychle ztrácel krev, a jen díky přesné lokalizaci byl nejen zachráněn, ale celý incident se obešel i bez trvalých následků.
Jindy zase v průběhu závodů na horských kolech došlo ve složitém terénu k pádu jednoho závodníka. Muž byl těžce raněn a vyžadoval rychlý převoz do nemocnice. Další závodník jedoucí za ním proto neváhal a pomocí aplikace aktivoval záchranku. Ta předala lokalizační data posádce vrtulníku, která tak letěla přímo na místo události. Díky aplikaci bylo pro posádku vrtulníku snadné pacienta nalézt a také již v průběhu letu on-line vybrat vhodné místo pro přistání.
A naposledy jihomoravské záchranáře v sobotu 8.10.2016 nečekanou měrou zaneprázdnil burčákový pochod v Mutěnicích na Hodonínsku. V nemocnicích skončilo osm lidí, většinou se zraněními hlavy a nohou. Jeden silně opilý muž upadl do bezvědomí. Některé volající se podařilo lokalizovat díky aplikaci Záchranka, kterou si na popud operátorky stáhli do mobilu. Jiné zásahy spojené s hledáním pacientů v terénu ale zabraly i desítky minut. 
Především díky podpoře Nadace Vodafone ČR a dalších partnerů (Česká pojišťovna, iSETOS) se nyní aplikace dále vyvíjí. V nových aktualizacích se můžete těšit nejen na rozšíření funkcí pro neslyšící, ale také na možnost manuálního nastavení jazyka či rozšíření databáze bodů zájmu. Zajímavou informací je také fakt, že je na příští rok připravováno spuštění systému i v sousedním Rakousku.
Výhodou pro českého uživatele pak bude možnost přivolání pomoci u našich jižních sousedů pomocí české aplikace Záchranka. Stejnou možnost bude mít také rakouský uživatel v ČR. Jednání probíhají také na sousedním Slovensku, kam se tento unikátní systém „chytrého“ volání na tísňovou linku doufejme také brzy rozšíří.
  
 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama