Aktuality

09.01.2016 00:01

Niki Lauda se vrací na oblohu

(red) Niki Lauda se vrací na oblohu

Už počtvrté se rozhodl někdejší slavný automobilový závodník Andreas Nikolaus „Niki“ Lauda vrátit do leteckého byznyszu. Dnes sice aktuálně spolupracuje s firmou Mercedes, kde je v představenstvu, a kromě toho je komentátor televize RTL. Ale po létání se mu evidentně stýskalo a tak se rozhodl znovu vrátit k podnikání v letecké dopravě a opět se vrátit na oblohu i jako profesionální pilot (kromě svého rekreačního létání), což je u (v únoru 2016) 67 letého pilota automobilů i letadel docela odvaha.

Už brzo sedmašedesátiletý rodák z Vídně krátce před Vánocemi koupil leteckou společnost Amira Air, kterou vlastnil investor Ronny Pecik. "Ronny se mě zeptal, jestli bych neměl zájem," přiblížil Lauda obchodní transakci v rozhovoru pro Die Presse. "Podíval jsem se na to a souhlasil jsem."
Amira Air má sedmdesát zaměstnanců a dvanáct letadel (www.amiraair.at), a zabývá se především charterovou a V.I.P. dopravou a pronájmem letadel. Rakouská firma se zaměřuje hlavně na podnikatele a zprostředkovává jim obchodní lety. Zatím není jasné, zda Lauda ponechá název Amira Air, nebo bude uvažovat o něčem jiném. Práva na název "Lauda Air" a "Niki" už totiž prodal.
"Chci z toho vytěžit víc," řekl Lauda o budoucnosti letecké firmy. "Rakouská charterová letecká společnost podobných rozměrů a tohoto zaměření je skvělá věc, protože letadla se zkratkou OE mohou létat po celém světě." Sám Lauda se netají záměrem opět se do chodu své společnosti (tak jako i v předchozích případech) zapojit i jako aktivní pilot.
Niki Lauda založil první společnost Lauda Air v roce 1979, ale ta měla krátkého trvání. Lauda se včak nevzdal a společnost obnovil po několik let později. Posléze ve společnosti prodal podíly rakouské Austrian Airlines a německé Lufthanse a nakonec v roce 2001 rakouský národní dopravce celou společnost Lauda Air převzal. Lauda Air ukončila činnost v roce 2013.
V roce 2003 však Lauda založil novou společnost Niki Luftfahrt GmbH (s pbchodní značkou FlyNiki), ale opět po nějakém čase nechal do společnosti vstoupit menšinového akcionáře. Tentokrát to byla společnost Air Berlin, která FlyNiki plně ovládla v roce 2011.
Takže pokus se společností Amira Air je to třetí, respektive čtvrtý pokus.  
  
 

Menu

Z fotogalerie

15 15

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama