Aktuality

12.08.2019 01:00

Hledání společnosti na trasu z Ostravy do Vídně a Mnichova

(red), www.msk.cz Hledání společnosti na trasu z Ostravy do Vídně a Mnichova
Moravskoslezský kraj hledá leteckého dopravce, který by zajišťoval pravidelné letecké spojení z mošnovského letiště do Vídně a do Mnichova. Krajští radní vyhlásili výběrové řízení na provozovatele těchto leteckých linek a protože kraj bude letecké spojení zajišťovat formou závazku veřejné služby, bude dopravci kompenzovat případné ztráty z provozu. Z toho důvodu musely ještě tuto variantu odsouhlasit odpovědné orgány Evropské unie a vyhlášení tendru tak vyšlo ve Věstníku veřejných zakázek a Úředním věstníku Evropské unie. Zájemci se do veřejné soutěže mohou hlásit do 30.září 2019.  
„Ve spolupráci s letištěm a experty na leteckou dopravu jsme několik měsíců analyzovali trh. Právníci připravovali celý složitý proces veřejné zakázky a podklady pro Evropskou komisi. Poučili jsme se z minulých chyb, vyslyšeli názory odborníků. S vysokou mírou pravděpodobnosti proto předpokládáme, že výběrové řízení nezůstane bez odezvy. Byl bych rád, kdyby první lety byly spuštěny ještě letos,“ uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka.
Linky z Mošnova do Vídně a do Mnichova by po uzavření smlouvy s vybraným dopravcem měly létat dvakrát denně. „Počítáme minimálně s jedenácti rotacemi týdně na každé lince. Pokud bude zájem, mohlo by se letadly o minimální kapacitě čtyřicet cestujících do Mnichova či do Vídně časem létat i třikrát denně. Mnichov byl vybrán jako destinace smíšená, kdy kromě přestupů na jiné linky bude značná část cestujících v tomto městě končit nebo začínat. Počet německých investorů v kraji je totiž vysoký a zřejmě bude dále růst. V kraji v současnosti působí pětapadesát společností s německým kapitálem, třicet čtyři sídlí v půlhodinové dojezdové vzdálenosti od mošnovského letiště. Vídeň je oproti tomu destinace téměř čistě tranzitní pro cesty do celého světa,“ řekl náměstek hejtmana Jakub Unucka s tím, že maximální výše kompenzace za provoz obou linek ze strany Moravskoslezského kraje je stanovena na 7,8 milionu euro ročně při šestadvaceti rotacích týdně po dobu čtyřech let.
Těší ho, že se Letišti Leoše Janáčka Ostrava podařilo vyřešit problémy spojené s uzemněním letounů Boeing 737 MAX využívaných pro charterové lety na dovolenou, a dokonce zvýšit počet cestujících na letních linkách oproti loňsku.
„Díky dohodě s cestovními kancelářemi a leteckými společnostmi se nám podařilo výpadek letounů Boeing 737 MAX téměř nahradit jinými letadly, uskuteční se zhruba 93 procent letů plánovaných před sezonou. Počet cestujících na letních linkách je letos ve srovnání s prvním půlrokem loňského roku dokonce vyšší. Přispělo k tomu rozhodnutí zahájit letní sezónu o dva měsíce dříve. Cestující tak mohli za teplem do Egypta z mošnovského letiště vyrazit už v únoru. Také do Řecka a Turecka jsme začali létat o měsíc dříve než loni,“ upřesnil generální ředitel společnosti Letiště Ostrava Jaromír Radkovský. I letos očekává výbornou letní sezónu, ve které letiště ve spolupráci s cestovními kancelářemi a leteckými společnostmi nabízí cestujícím z regionu lety do sedmnácti destinací v oblíbených letních letoviscích.
(red), www.msk.cz
 
 
 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama