Aktuality

12.04.2016 01:00

Druhý prototyp EV-55 Outback ve vzduchu

(red), www.evektoraircraft.cz, foto: Petr Štěrba Druhý prototyp EV-55 Outback ve vzduchu
V pátek 8.dubna 2016 v 11,45 hodin poprvé vzlétl z letiště Kunovice druhý letový prototyp letounu Evektor EV-55 Outback. Letoun EV-55 Outback, c/n 0003, registrační značky OK-DRM, provedl dvacetiminutový zkušební let pilotovaný zkušebními piloty Josefem Charvátem a Pavlem Křižkou. Druhý letový prototyp EV-55 se připojí k certifikačním zkouškám, které Evektor realizuje podle předpisů EASA CS-23 v kategorii Normal. Jedná se o typový letoun, který je určen pro certifikační zkoušky systémů, letových výkonů a vlastností. První prototyp EV-55M, c/n 0001, registrace 0458 dosud odlétal 370 hodin. Na letounu je aktuálně dokončována pozemní kalibrace pro letová pevnostní měření a druhý prototyp EV-55, c/n 0002, byl použit pro pozemní pevnostní zkoušky.
EV-55 Outback je víceúčelový, dvoumotorový, turbovrtulový letoun určený pro přepravu 9 pasažérů anebo nákladu. Vysoká provozní produktivita a univerzálnost daná cestovní rychlostí až 407 km/h, prostornou kabinou, možností vzletů z krátkých ploch a letišť ve vysokých nadmořských výškách, společně s nízkými provozními náklady činí letoun EV-55 Outback ideálním letounem pro regionální přepravu. 
Zástupci společnosti Evektor také oznámili, že podepsali s čínskou společností Guangdong LongHao Group dohodu o prodeji letadel do Číny, s opcí na dodávku tři sta kusů dvoumotorového trubovrtulového letounu EV-55 Outback a padesát kusů lehkého sportovního letounu SportStar SL. Dodávky EV-55 jsou ovšem podmíněny získáním typové certifikace letounu.
Letoun EV-55 by měl být podle informací Evektoru v Číně provozován pro regionální přepravu osob a nákladu. Lehký sportovní letoun SportStar SL je v Číně již plně certifikován a společnost Evektor vlastní vešker opravánění Čínského leteckého úřadu CAAC nezbytná pro export letounu na čínský trh. Dodávka padesáti kusů letounu je určena pro výcvik pilotů v leteckých školách a privátní zákazníky. Marketingové a prodejní aktivity na čínském trhu společnost Evektor zajišťuje prostřednictvím své pobočky Evektor Asia Pacific.
 
Vnější rozměry 
Rozpětí křídla 16,10 m
Délka 14,35 m
Výška 4,66 m
Rozpětí VOP 4,80 m
Rozchod kol hlavního podvozku 2,92 m
Rozvor kol podvozku 4,17 m
Provozní hmotnosti 
Max. vzletová hmotnost 4 600 kg
Základní hmot. prázdného letounu (nákl. varianta) 2 597 kg
Základní hmot. prázdného letounu (cest. varianta) 2 658 kg
Max. hmotnost paliva 1 656 kg
Max. platící zatížení 1 776 kg
Max. hmotnost zavazadel - zadní zav. prostor 250 kg
Max. hmotnost zavazadel - přední zav. prostor 100 kg

Vnitřní rozměry 
Počet cestujících 9 (14)
Rozmístění sedadel 1+1 (1+2)
Vzdálenost mezi sedadly 83 cm
Kabina pro cestující (mimo pilotní kabinu) 
Délka 5,02 m
Šířka 1,61 m
Výška 1,37 m
Objem 9,47 m³
Objem zavazadlového prostoru 
Zadního (za kabinou cestujících) 2,7 m³
Předního 0,5 m³

Vstupní a nákladní dveře 
Šířka - část pro cestující 0,82 m
Šířka - plně otevřené pro nakládání nákladu 1,25 m
Výška 1,37 m

Motor
Výrobce Pratt & Whitney
Model PT6A-21
Maximální vzletový výkon 2 x 400 kW
Doba do GO 3 600 hodin

Vrtule
Výrobce Avia Propellers
Model AVIA AV-844 
Typ 4 - listá, stálých otáček
Průměr 2,082 m

Rychlosti 
Max. rychlost horizontálního letu ve výšce 10 000 ft 220 KTAS
Pádová rychlost, klapky 0° 77 KEAS
Pádová rychlost, klapky 38° 64 KEAS
Výkony při vzletu (MTOW) 
Délka rozjezdu ISA, H = 0 ft (SL) 342 m
Délka vzletu přes překážku 50 ft, ISA, H = 0 ft (SL) 420 m
Délka vzletu přes překážku 50 ft, ISA, H = 0 ft (SL), STOL 373 m
Délka rozjezdu ISA+20°C, H = 6 562 ft 495 m
Délka vzletu přes překážku 50 ft, ISA+20°C, H = 6 562 ft 610 m

Výkony ve stoupání 
Oba pracující motory 8,5 m/s
Jeden motor nepracující 2,3 m/s

Výkony při přistání (MLW) 
Délka dojezdu ISA, H = 0 ft (SL) 309 m
Délka přistání pře překážku 50 ft, ISA, H = 0 ft (SL) 510 m
Délka přistání 50 ft, ISA, H = 0 ft (SL), STOL 424 m
Délka dojezdu ISA+20°C, H = 6 562 ft 425 m
Délka přistání přes překážku 50 ft, ISA+20°C, H = 6 562 ft
(red), www.evektoraircraft.cz, foto: Petr Štěrba
  

 

 
 

 

 

 

 

 

Menu

Z fotogalerie

jus jus

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama