Aktuality

28.12.2016 10:59

Barča má v Ústí ještě dva měsíce prodlouženou ...

text, foto: (jjk) Barča má v Ústí ještě dva měsíce prodlouženou ...
Ve středu 28.prosince 2016 se Ministerstvu zdravotnictví opět podařilo ještě více klesnout ke dnu trapnosti, se kterou předvádí svou absolutní nekompetentnost a neschopnost řešit problematiku letecké záchranné služby. I když se náměstkovi ministra podařilo v tento den zachránit ještě horší situaci, a to v případě podepsání dodatku prodloužení plného funkčního fungování základny letecké záchranné služby v Ústí nad Labem, kde hrozilo nesmyslné náhradní řešení. Leteckou záchranku z Ústí tak ještě zajistí v lednu a únoru firma DSA, která zde úspěšně funguje už dva a dvacet let.
Ovšem ani tento podpis dodatku nic ovšem nemění na faktu, že Ministerstvo zdravotnictví, respektive jeho vrcholní představitelé (včetně výběrové komise) se projevilo jako soubor naprosto nekompetentních amatérů s nulovou znalostí této problematiky, kde jde o lidské zdraví a lidské životy. Vývoj posledních dnů o tom mírou nevídanou musel přesvědčit kde koho. Nový ministr popřel jakoukoli existenci jakéhokoli dodatku ke stávající smlouvě s DSA, posléze přiznal, že snad nějaká taková listina existuje, ale nechal se slyšet, že nic takového nepodepíše, ale naopak „slavnostně“ před televizními kamerami podepsal memorandum se zástupci  Ministerstva vnitra a obrany, respektive policie a armády o pokrytí rádiusu Ústeckého kraje po dobu uzavření základny letecké záchranky v Ústí nad Labem. A mimo kamery se nechá nový ministr zdravotnictví slyšet, že by České republice měly stačit pouhé dvě základny (tedy vrátit vývoj před rok 1987) a o provozu letecké záchranky musí rozhodovat pouze cena. Tedy nejde o profesionální servis Integrovaného záchranného systému jako a letecké záchranné služby, ale pouze o to, kdo nabídne méně. A těsně před vánočními sváty ministerská komise jakoby natruc Úřadu pro hospodářskou soutěž (ÚHOS) narychlo, jakoby z pomstychtivosti, opět vyhlásí vítězem soutěže o základnu v Ústí nad Labem Air-Transport Europe, ačkoli je dopředu zřejmé, že opět bude tento výsledek u ÚHOS napaden a řešen. Nakonec k podpisu dodatku a prodloužení činnosti ústecké základny a firmy DSA dojde mezi svátky, pokoutně, bez publicity, potajmu a o tom, že cosi takového bylo podepsáno se veřejnost dozví vlastně pouze náhodou: viz Dodatek ke smlouvě
Základna Kryštof 15 byla uvedena do provozu v září 1991 a provozovatelem byl státní podnik Slov-Air s vrtulníkem Mil Mi-2. V roce 1992 provoz začala firma BEL AIR, která rovněž létá se strojem Mi-2. A Mi-2 požívá o od 1. ledna 1993 kdy zde začíná sloužit firma DSA. Od roku 1996 je výslužbě moderní dvoumotorový vrtulník AS355 F2 Ecureuil 2 OK-AIA a v roce 1997 se záchranka stěhuje na nový heliport u Masarykovy nemocnice. V roce 2003 v Ústí začíná létat  stroj Eurocopter EC135T1 OK-DSA na střídačku s vrtulníkem AS355N Ecureuil 2 (OK-DSN). Od roku 2005 je už na trvalo v Ústí nad Labem „Barča“, tedy Eurocopter EC135T2 (OK-DSB).
Bohužel na začátku roku ministr financí nastartuje faktickou likvidaci celé letecké záchrané služby v České republice. Ústecká základna se na konci roku stává rukojmím. Jak  argumentují ústečtí záchranáři na základě absurdního rozhodnutí ministerské komise má  službu LZS v Ústí nad Labem vykonávat slovenská ATE s vrtulníkem typu Augusta A-109K2, který je v nižší výkonostní třídě (a stářím dvacet pět let). O pochybném rozhodnutí komise svědčí i to, že rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže vydal předběžné opatření, jež zakázalo MZ ČR podepsat smlouvu s firmou ATE a převzít provoz LZS v Ústí nad Labem. Ovšem ministerstvo (a jeho komise) zvolilo jako řešení pomstu a záměrně a schválně na truc ÚHOS dva dny před Vánoci zvolilo vítězem opět ATE. Stávající situace mohla znamenat od ledna 2017 uzavření v Ústeckém kraji základny pro potřebu LZS. Jako náhradní řešení ministerstvo vymyslelo a urputně prosazovalo naprosto diletantstký nápad, že do Ústeckého kraje po tzv. přechodnou dobu budou létat vrtulníky ze základen v Praze, Plzni, Liberce s tím, že absenci strojů v Praze, Plzni, Liberce budou nahrazovat sousedé z Bechyně, Hradce Králové, a možná Jihlavy.
Hlavním viníkem této situace je samozřejmě ministr financí, který zlikvidoval v lednu 2016 na jednání vlády už připravený tendr na LZS na dalších deset let. Bohužel ministr zdravotnictví se pokusil hrát „chytrou Horákyni“, ale pokračoval v záměrném rozkladu LZS, který záměrně nastartoval ministr financí. Nový ministr financí je ovšem likvidátor, který nejenže netuší nic o fungování a funkci LZS, ale podle jeho dosavadního jednání je zřejmé, že jeho hlavním cílem je leteckou záchrannou službu po třiceti letech existence zrušit a zlikvidovat jako celek.
Zde stránka registru smluv: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/914101 a zde dodatek smlouvy: Dodatek ke smlouvě
text, foto: (jjk) 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menu

Z fotogalerie

č č

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama