Akce a soutěže

07.07.2007 16:11

Safari Cup ´07 ? .... "chčije a chčije..."

text,foto: (jjk) Safari Cup ´07 ? .... "chčije a chčije..."

Začátkem července jako tradičně probíhal plachtařský pohár Safari v Dvoře králové nad Labem. A v letošním desátém ročníku to bylo přesně tak jak říkal Josef Kemr ve filmu „Na samotě u lesa“ …

…chčije a chčije … a když fatálně nelilo, tak zase foukal silný nárazový vítr a tak byl zázrak, že se letos poděřilo odlétat většinu úkolů. Jako tradičně se Safari Cup pořádal ve dvou kategoriích –v KOMBI a ve Volné třídě. Třídy KOMBI (s handicapem - dvoumístné a jednomístné kluzáky) se účastní všechny dvoumístné a jednomístné kluzáky zařazené do indexového listu DAeC s koeficientem do 95 přičemž není povolena vodní přítěž není povolena. A Volné třídy s handicapem (jednomístné a dvoumístné kluzáky) se mohou zúčastnit všechny dvoumístné a jednomístné kluzáky zařazené do indexového listu DAeC s koeficientem od 96 a vodní přítěž je povolena. Co je to indexový list DAeC? Index typu kluzáku slouží k porovnání výkonnosti kluzáků různých typů. Základem pro porovnání výkonů jednotlivých kluzáků je indexový list německého aeroklubu DAeC, který je volně dostupný na internetové adrese: http://www.daec.de/se/breitensport/dmst/wo/index.htm. V případě, že typ kluzáku není obsažen v indexovém listu DAeC pro daný rok, stanoví hodnoty indexu pro kluzák Sportovní komise AeČR na základě vyhodnocení poláry pro maximální certifikované plošné zatížení kluzáku při porovnání teoretických cestovních rychlostí. No to asi jen tak ve stručnosti, ale třeba v praxi pro příklad to znamená, že například v některých soutěžích nemůže Blaník v jedné kategorii závodit třeba s „Vosou“ … ale to je opravdu velmi ve stručnosti … Letošního Safari se tak zúčastnilo v šestnácti posádkách dvacet čtyři pilotů z devíti aeroklubů (Dvůr Králové, Holešov, Křižanov, Erpružice, Kralupy, Kolín,  Křižanov, Toužim, Mediánky). A letadlový park byl opravdu rozmanitý. Kromě vše přeživších nezničitelných Blaníků v „Dvousedadlovkách“ (L 13/23 (Super) Blanik), kde je doplnily ještě dva G 103 Twiny (I,II), tak ve „Volné“ třídě se opravdu bylo na co koukat, sestava typů PIK 20 B, Std. Cirrus, ASW 15, VT-116 Orlik 2, TST-10 Atlas M, DG 100 a Kestrel 19m hovoří za vše. A jak to i přes to nepříjemné počasí nakonec všechno dopadlo? V obou třídách zvítězili domácí. Ve „Volné“ se to podařilo Milanu Meisnerovi na letounu PIK 20 B, za ním na druhém místě doplachtil holešovský Jaroslav Marek na Cirrusu a „bronz“ si vybojoval s Kestrelem Miroslav Burian z Křižanova. Na „dvousedadlovkách“ se o vítězství přetahovaly domácí posádky Jirásek/Zajdl a Korneč/Tomíček a za nimi na třetím místě doletěla Jana Příhodová s Vladimírem Příhodou na Super Blaníku z kralupského aeroklubu v Sazené.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Volná třída

 

 

 

#

Pilot

Klub

kluzák

body

1.

PIK

Meisner Milan

Dvůr Králové

PIK 20 B

1601

2.

C1

Marek Jaroslav

Holešov

Std. Cirrus

1578

3.

XJ

Burian Miroslav

Křižanov

Kestrel 19m

1408

4.

54

Pešta Jiří

Dvůr Králové

ASW 15

1303

5.

I

Hynek Lukáš

Dvůr Králové

VT-116 Orlik 2

1108

6.

KE

Ertl Karel

Křižanov

TST-10 Atlas M

940

7.

P2

Vejšický Zdenek

Erpružice

DG 100

925

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

Třída "dvousedadlovek"

 

 

 

#

Pilot

Klub

kluzák

body

1.

D

Z. Jirásek B. Zajdl

Dvůr Králové

L 13 Blanik

965

2.

ET

M. Korneč J. Tomíček

Dvůr Králové

L 13 Blanik

893

3.

X

J. Příhodová V. Příhoda

Kralupy

L 23 Super Blanik 18,2

819

4.

FL

V. Jelínek K. Polický

Kolín

L 13 Blanik

634

5.

T

L. Novák Z. Kutílek

Křižanov

L 13 Blanik

567

6.

5

P. Derda

Dvůr Králové

G 103 Twin I

518

7.

TW

J. Procházka J. Hoť

Toužim

G 103 Twin II

516

8.

K4

Z. Zabloudil J. Horký

Medlánky

L 23 Super Blanik

504

9.

KZ

P. Kalous H. Řehoř

Dvůr Králové

L 13 Blanik

179

 (jjk)

Zdroj: Aeroklub DKnL, Eva Hořejší

 
1.Pozor na letadla 1.Pozor na letadla
1.Pozor na letadla
2.příprava na start 2.příprava na start
2.příprava na start
4.místní Folow me 4.místní Folow me
4.místní Folow me
5.správce letiště kontroluje soutěžící 5.správce letiště kontroluje soutěžící
5.správce letiště kontroluje soutěžící
6.čekání poprvé 6.čekání poprvé
6.čekání poprvé
7.čekání podruhé 7.čekání podruhé
7.čekání podruhé
8.šikovné udělátko po domácku 8.šikovné udělátko po domácku
8.šikovné udělátko po domácku
9.dneska prostě hnojit nemůžeš... 9.dneska prostě hnojit nemůžeš...
9.dneska prostě hnojit nemůžeš...
11.Fando zamávej pánovi 11.Fando zamávej pánovi
11.Fando zamávej pánovi
 

13.eSPéZetka jako pro blbé OK-Dvůr Králové nad Labem 13.eSPéZetka jako pro blbé OK-Dvůr Králové nad Labem
13.eSPéZetka jako pro blbé OK-Dvůr Králové nad Labem
14.motorový větroň TST 10M Karla Ertla z Křižanova 14.motorový větroň TST 10M Karla Ertla z Křižanova
14.motorový větroň TST 10M Karla Ertla z Křižanova
15.míjení dvou Z-142 15.míjení dvou Z-142
15.míjení dvou Z-142
16.Tříkolka G-103 Twin Astir Jaroslava Hoťe z Toužimi 16.Tříkolka G-103 Twin Astir Jaroslava Hoťe z Toužimi
16.Tříkolka G-103 Twin Astir Jaroslava Hoťe z Toužimi
17.poněkud divoký přistávací manévr 17.poněkud divoký přistávací manévr
17.poněkud divoký přistávací manévr
18.nad hlavou 18.nad hlavou
18.nad hlavou
19.kolo kolo mlýnský za čtyři větroně 19.kolo kolo mlýnský za čtyři větroně
19.kolo kolo mlýnský za čtyři větroně
20.Jiřičky také závodily 20.Jiřičky také závodily
20.Jiřičky také závodily
 

 

Menu

Z fotogalerie

GGP GGP

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama