Akce a soutěže

01.06.2014 19:30

Bez Egerlinku a téměř bez letiště

text,foto: (jjk) Bez Egerlinku a téměř bez letiště

To nám to začíná. Už ani radarová stanice, mnohokrát zmíněný Egerlink na toužimském letišti nestojí a mohutné přívaly vody v uplynulém týdnu téměř znemožnily jakékoli létání. Původně se zdálo, že Jiřímu Durasovi se nebude chtít po dvaceti úspěšných akrobatických Karlovarských pohárů v zavedené tradici pokračovat. Nakonec, ale naštěstí všechno je jinak a tak se mohl na letišti v Toužimi odehrát už jednadvacátý ročník, který však měl poněkud namále. Soutěž naplánovaná na tři dny se stíhala jen ve dvou dnech a travnatá toužimská dráha donutila piloty uniknout do karlovarského exilu, kde přece jenom je plocha zpevněná a nemohla být nasáklá vodou v takové míře jako louka u sousedů. Naštěstí sobotní počasí umožnilo ztrátu dohnat a tak se 21. Ročník Karlovarského poháru 29. až 31. května 2014 úspěšně dolétal. Jen se vzhledem k počasí nepodařilo do Toužimi, respektive Karlových Varů doputovat několika letcům.  

Co se týče toho Egerlinku, tak o jeho odstranění bylo rozhodnuto v létě roku 2013, protože se jednalo o budovu značně zchátralou a dost možná mohlo leckomu připadat, že nebezpečnou pro ty, kteří by do ní lezli. Dalším důvodem asi bylo i to, že poněkud překážela na poli, které nejspíš jeho majitelé chtějí obdělávat vcelku a ne se soustavně vyhýbat sedmdesát let staré zřícenině někdejší radarové stanice. Mnozí by řekli, že se jednalo o technickou kulturní památku, ale Egerlink se zkrátka do seznamu památkově chráněných objektů nedostal a tak (ač mi to může osobně přijít líto) prostě musel k zemi. Toužimské letiště tak po více než sedmdesáti letech přišel o svou charakteristickou součást, která i čas od času mohla pomoci jako záchytný bod přilétávajícím pilotům.
Co naplat, Egerlink odešel neodvratně do historie, ale jakoby to tak trochu přineslo smůlu, když se počasí na úvod Karlovarského poháru natolik zlobilo, že se z letiště téměř nedalo startovat a moc nechybělo a celou soutěž v roce 2014 téměř vzala voda. Ve čtvrtek 29. května 2014 se pod přívaly deště nedalo létat vůbec a mokrého nadělení bylo tolik, že v pátek 30. května 2014 byla toužimská dráha a pojížděčky v takovém stavu, že se startovalo (jako za starých časů, když se soutěž ještě létala přímo v Karlových Varech) ze zpevněné dráhy v Karlových Varech. No a podle toho to také vypadá, proti černým markům se v pátek nedalo fotit skoro vůbec nic a karlovarské letiště je tak nešikovně situované (a hustým pletivem obehnané), že tam vlastně také ne. Při mé návštěvě se prostě startovalo z Karlových Varů a do boxu přelétávalo k sousedům nad letiště v Toužimi. Naštěstí se celá ta nebeská divočina během páteční noci odporoučela a poslední den soutěže se mohly splnit všechny naplánované disciplíny.
A tak v kategorii Sportsman - power (SPO) zvítězil Leoš Balada (Decathlon OK-DEC) před Karlem Vobořilem (Zlin Z-142 OK-LNB) a Romanem Tomáškem (Zlin Z-142 OK-OPH).
V kategorii Intermediate - power (INT) vyhrál Adam Ondřejka (Zlin Z-50M OK-TRP) před Miroslavem Černým (Zlin Z-50M OK-TRP) a Slovákem Andrejem Zelemem (Zlin 50M OK-TRQ). V této kategorii se díky počasí nepodařilo z Kroměříže dorazit Petru Františovi.
A v kategorii Advanced - power (ADV) si první místo vylétal Petr Kopfstein (Extra 300SC OK-KOP), za ním druhý byl Petr Kouřil (Extra 330LC OK-ELC) a třetí Radim Bagar (Extra 330LC OK-ELC). Této kategorie se nakonec neúčastnili původně přihlášení Miroslav Čihák a Němec Michael Zacherl.
Celkové výsledky jsou tradičně k nalezení zde: http://acro-online.com a nebo dole pod článkem.
 
Pro připomenutí minulých ročníků jsou odkazy zde: 2013 Cirkus Unikum…dnes naposled?, 2008 Karlovarský pohár v Toužimi, rok 2009 Šestnáctý ročník Karlovarského poháru, rok 2010 …jen pár smutných vět…, rok 2011 Panoptikum Matta Groeninga…, rok 2012 A „Hon na lišku“ ….vyhrál? …opět „lišák“…, kdy bylo o něco možná trochu lepší počasí a nebo ještě jednou na akrobacii v Toužimi v roce 2010, kdy zde bylo i Mistrovství Evropy Kozel, bodlák, bahnitý Egerling a sedm statečných
text, foto: (jjk)
[Věnováno mé přítelkyni, která de facto jako inspirace stála za vznikem Magazínu Letiště ČR a díky níž i celý tento projekt existuje, a která t.č. bohužel vzhledem ke své vážné nemoci pomalu a váhavě světa běh a nejen ten letecký opět teprve znovu objevuje, (jjk)]
 
Sportsman - power (SPO)
 
Rank
Country
Pilot
A/C
Registration
Q
U1
U2
U3
Totals
Q/all [%]
1
CZE
Leoš Balada
Decathlon
OK-DEC
1180.33
1244.33
1116.33
890.83
4431.83
74.24
2
CZE
Karel Voboril
Zlin Z-142
OK-LNB
1043.00
1159.17
1111.17
904.00
4217.33
70.64
3
CZE
Roman Tomášek
Zlin Z-142
OK-OPH
930.67
1137.00
1067.17
894.17
4029.00
67.49
4
CZE
Ondrej Rycl
Zlin Z-142
OK-PNF
978.67
839.15
983.19
770.17
3571.18
59.82
5
CZE
Lucie Holečková
Zlin Z-142
OK-PNF
853.42
1063.06
853.19
568.69
3338.36
55.92
6
GER
Michael Gotz
Decathlon
OE-AIM
0.00
1211.67
1060.13
857.83
3129.63
52.42
7
CZE
Katerina Rollova
Zlin Z-142
OK-PNF
867.83
512.67
629.71
462.33
2472.54
41.42
8
CZE
Jan Říha
Decathlon
OK-DEC
70.17
573.00
715.83
643.33
2002.33
33.54
9
CZE
Ivana Bečková
Decathlon
OK-DEC
474.33
265.39
610.33
617.25
1967.31
32.95
 
Intermediate - power (INT)
 
Rank
Country
Pilot
A/C
Registration
Q
F
U1
U2
Totals
Q/all [%]
1
CZE
Adam Ondrejka
Zlin 50M
OK-TRP
1787.33
1366.83
1479.67
1401.33
6035.17
65.67
2
CZE
Miroslav Cerny
Zlin 50M
OK-TRP
1700.67
1468.67
1350.67
1446.50
5966.50
64.92
3
SVK
Andrej Zelem
Zlin 50M
OK-TRQ
1445.58
1433.67
1447.67
1533.33
5860.25
63.77
4
CZE
Jaroslav Nedelka
Zlin 50M
OK-TRQ
1682.17
1446.00
1018.61
1509.83
5656.61
61.55
5
CZE
Jaromir Cihak
Zlin 50M
OK-TRP
1342.33
1437.50
1433.79
1385.83
5599.46
60.93
6
SVK
Viliam Hrnko
Zlin 50M
OK-TRQ
1690.50
1461.00
1336.42
1102.33
5590.25
60.83
7
SVK
Bohuslav Medvec
Zlin 50M
OK-TRQ
836.83
1281.50
1532.00
1186.75
4837.08
52.63
8
AUT
Martin Worndl
Extra 300L
D-EXKT
1182.94
1403.03
836.21
945.21
4367.39
47.52
9
AUT
Norbert Hundsberger
Extra 300L
D-EXKT
857.94
1390.08
1096.96
537.75
3882.74
42.25
10
CZE
Petr Františ
Zlin Z-526
OK-AFS
0.00
0.00
W/D
W/D
0.00
0.00
 
Advanced - power (ADV)
 
Rank
Country
Pilot
A/C
Registration
Q
F
U1
U2
Totals
Q/all [%]
1
CZE
Petr Kopfstein
Extra 300SC
OK-KOP
2333.17
2681.67
2928.17
2481.50
10424.50
81.12
2
CZE
Petr Kouril
Extra 330LC
OK-ELC
2187.83
2705.83
2755.08
2298.00
9946.75
77.41
3
CZE
Radim Bagar
Extra 330LC
OK-ELC
2049.33
2483.50
1914.50
1838.33
8285.67
64.48
4
CZE
Tomas Petrman
Zlin 50LS
OK-RRD
1580.00
2346.67
1860.67
2009.67
7797.00
60.68
5
CZE
Jan Tvrdik
Zlin 50LS
OK-RRD
1880.04
2344.17
1679.44
1523.75
7427.40
57.80
6
CZE
Robert Kolin
Zlin 50LS
OK-RRD
1651.25
2277.67
305.17
1825.33
6059.42
47.15
7
CZE
Miroslav Cihak
Zlin 50LA
D-ENMM
0.00
0.00
0.00
0.00
0.00
0.00
8
GER
Michael Zacherl
Giles G-202
????
0.00
W/D
W/D
W/D
0.00
0.00
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menu

Z fotogalerie

Hlavní partneři webu

Databáze letišť

Army burza

Partneři webu

 

WebArchiv - archiv českého webu

Reklama